Seitennavigation

Drei-Länder-Blick (Uitzicht over drie deelstaten)

60 km lange tocht voor mountainbikers met conditie

Deze route is geschikt voor: mountainbike

Moeilijkheidsgraad: licht
Traject: 60,5 km
Stijging: 1497 m
Daling:1497 m
Duur: 5:40 h
Laagste punt: 85 m
Hoogste punt: 479 m

De tocht start buiten Bad Karlshafen. U rijdt over de Weserbrug langs de jeugdherberg richting Neuhaus im Solling. Na een scherpe bocht naar links komt u bij de eerste bewegwijzering van deze route. Eerst loopt de route lange tijd omhoog richting Lug ins Land. Van daaruit heeft u een prachtig uitzicht over het dal van de Weser. Daarboven kunt u ook even uitrusten.
De route loopt verder via Nienover met zijn kasteel en het bosweideproject, waarbij onderzoek wordt gedaan naar de invloed van grote weidedieren op de bosontwikkeling, via Schönhagen - met het avonturenbos en de mogelijkheid om te zwemmen op de daar aanwezige camping - naar Neuhaus im Solling. De tocht stijgt en daalt voortdurend over grindpaden, kleine asfaltpaden en bos- en weidepaden. Na het passeren van het avonturenbos wacht u een echt uitputtende klim.
Vanaf Neuhaus rijdt u over een korte en slingerende klim naar Fohlenplacken en van daaruit weer bergopwaarts over een zwaar bospad. Boven aangekomen volgt een uitgestrekte afdaling naar Lüchtringen. U rijdt ongeveer 2 kilometer over de Weserradweg, met uitzicht op het slot Corvey, totdat de route linksaf buigt naar een langere single trail-beklimming. Via Rottmünde komt u in Fürstenberg (slot met porseleinfabriek).
Op weg naar Derental kunt u meerdere keren genieten van een mooi uitzicht over het dal van de Weser. Nadat u Derental bent gepasseerd, volgen enkele mooie single trails. Tot slot rijdt u bergafwaarts richting Bad Karlshafen, waar u heerlijk kunt ontspannen, bijvoorbeeld in de warmwaterbron van het Weserbergland bij watertemperaturen van 33 - 36° C.

Start van de mountainbikeroute

Bad Karlshafen

Contactgegens

Solling-Vogler-Region im Weserbergland

Lindenstraße, 37603 Holzminden-Neuhaus

Telefoon: 0 55 36/9 60 97-0

Email: info@solling-vogler-region.de

Vind uw vakantie

Evenementen, accomodaties en aanbiedingen voor u.