Seitennavigation

Klostertour (Kloostertocht)

Door de Solling-Vogler-regio

Deze route is geschikt voor: mountainbike

Moeilijkheidsgraad: licht
Traject: 29,9 km
Stijging: 645 m
Daling: 645 m
Duur: 2:26 h
Laagste punt: 85 m
Hoogste punt: 439 m

Vanaf het startpunt Lüchtringen volgt u eerst de Weserradweg richting Höxter. Een eindje verder ziet u aan uw rechterhand het slot Corvey. Na ongeveer drie kilometer buigt de route af naar links.
Tip - Als u hier rechts aanhoudt, komt u in Höxter. Daar kunt u via de andere kant van de Weser het slot Corvey bereiken en bezichtigen. Volg hiertoe gewoon de Weserradweg (rechts) nadat u de brug bent overgestoken.
De eigenlijke route verloopt eerst steil, dan een iets vlakker langs een single trail bergopwaarts. Misschien moet u hier even afstappen en uw fiets duwen. Aan het einde van de single trail gaat de route naar rechts een grindpad op waarna u ver uitzicht heeft over het Weserdal. De route loopt verder via Rottmünde, een boshut midden in het bos, en langs Fürstenberg. Als u zin heeft, kunt u een omweg maken naar Fürstenberg om daar het slot en de porseleinfabriek te bezichtigen. De route loopt lange tijd licht bergopwaarts richting Neuhaus. Nadat u prachtige eikenlanen bent gepasseerd, komt u in een snelle afdaling naar Neuhaus. Van daaruit gaat het kort steil bergopwaarts.
Deze rit over een bospad komt uit boven Fohlenplacken bij een restaurantje. Na de afdaling naar Fohlenplacken gaat het alweer bergopwaarts. Over een enigszins hobbelige bosweg bereikt u een hoogplateau. Nu volgt een uitgestrekte afdaling en rijdt u alleen nog maar bergafwaarts terug naar Lüchtringen.

Start van de mountainbikeroute

Telefoon: 0 55 36/9 60 97-0

Email: info@solling-vogler-region.de

Vind uw vakantie

Evenementen, accomodaties en aanbiedingen voor u.